Gå til hovedinnhold
Alle samlingerRegnskapTakster
Hva må gjøres etter takstoppdatering?
Hva må gjøres etter takstoppdatering?
Oppdatert for over 5 måneder siden

Når oppstår en takstoppdatering?

  • Når Helfo har gjennomført prisjustering

    • Faste oppdateringer 01.01 og 01.07

      • Kan oppstå oppdateringer utenom nevnte datoer

  • Når en administrator har endret på standardbeløpet for en takst


Hva gjør man for å synkronisere oppdateringen på takster med gamle verdier i bruk?
OBS: Det er kun nødvendig at én bruker utfører stegene under for hele klinikken
OBS: Stegene skal kun utføres ETTER en takstoppdatering / takstjustering
MERK: Det er ikke mulig å benytte "Tasktkorrektur"-verktøyet dersom "Variabel egenandel" er huket på i takstens innstillinger
Merk: Dersom du har kopiert takst fra annen yrkesgruppe over til din yrkesgruppe (For eksempel takst L40) Vil ikke prisen her automatisk oppdateres, og må dermed oppdateres manuelt.

  • Åpne Regnskap

  • Klikk på "Verktøy" i øverste verktøylinje

  • Velg "Takstkorrektur"

Et bilde som inneholder tekst  Automatisk generert beskrivelse
  • Definer tidsrom

    • Fra:

      • Dato oppdateringen skal gjelde fra

    • Til:

      • Så langt frem i tid avtaler har blitt satt opp

Et bilde som inneholder tekst, bord  Automatisk generert beskrivelse

OBS: Huk på "Fjern ugyldige takster" hvis det er utgåtte takster på fremtidige avtaler

  • Klikk på "Oppdater takstverdier"

Et bilde som inneholder bord  Automatisk generert beskrivelse



Klikk på ditt produkt under dersom du har en avtale hvor innbetaling er registrert med gammel takstverdi:
[ Physica | Psykbase ] Retting av innbetaling med gammel takstverdi

Klikk her for veiledning om oppdatering av nye gruppetakster for Fysio-/Manuellterapi: Nye gruppetakster 01.07.2024(Fysio- og Manuellterapeut)


Svarte dette på spørsmålet?