Gå til hovedinnhold
Alle samlingerRegnskapForsikring/Krav
Hvordan fakturere en kravmottaker?
Hvordan fakturere en kravmottaker?
Oppdatert for over 8 måneder siden

Merk: "Kravmottaker" er fellesbetegnelsen for en bedrift- og forsikringsmottaker

Følg veiledningen under for å fakturere til kravmottaker


  • Naviger til Regnskap ➜ Krav

  • Finn frem kravmottakeren som skal faktureres

Hvis du skal fakturere for en eller flere spesifikke pasienter:

  • Marker gjeldende pasient(er)

  • Definer deg selv som bruker i feltet "Bruker: [Bruker ikke valgt]"

  • Klikk på "Fakturer: Valgte"

Hvis du skal fakturere alle pasienter under kravmottakeren:

  • Klikk på "Fakturer: Utestående"

  • Definer deg selv som bruker i feltet "Bruker: [Bruker ikke valgt]"

Et nytt vindu vil åpnes som viser alle regningene som blir inkludert i fakturaen. Her kan man justere på faktura- og forfallsdato.

Merk: Hvis man har faktureringstidsrom aktivert vil det være et felt for "fra" og "til" dato øverst i vinduet, denne funksjonen gjør at bare regninger i definert tidsrom blir inkludert i fakturaen

  • Klikk på "Fakturer" når alt er klart

Svarte dette på spørsmålet?