Gå til hovedinnhold
Alle samlingerMeldinger
Hvordan sende elektronisk (EDI) melding
Hvordan sende elektronisk (EDI) melding
Oppdatert for over 10 måneder siden

Sending av elektronisk melding (EDI) kan utføres gjennom sidemenyen og Pasientkort i journalsystemet

Merk: Dersom du ikke har NHN-tilknytning kan du kun kommunisere med Helfo/NAV. Ved kommunikasjon med sistnevnte må man signere meldingen før sending med Buypass smartkort.

Opprett og send melding fra sidemenyen (her gjennom Avtalebok):

  • Marker pasient du skal sende melding angående i Avtalebok

  • Klikk på "@"-ikonet i sidemenyen til høyre

  • Klikk på "Opprett"

  • Velg hvilken meldingstype du skal sende

OBS: Ved sending av epikrise, henvisning og sykemelding må diagnose være lagt inn i pasientkortet i en aktiv periode. Diagnosen må ligge inne som "Under behandling"

image.png


Opprett og send melding fra Pasientkort (her gjennom Avtalebok):

  • Naviger til Pasientkort - Meldinger (@-ikonet)

  • Definer mottaker for meldingen

  • Klikk på "Opprett"

  • Velg hvilken meldingstype du skal sende


Legg til mottaker:
Dersom du ikke finner aktuell mottaker kan du kontakte dem direkte (eks. pr. tlf) og be de gi deg sin HER ID, slik at du får søkt de opp.

  • Søk på HER ID, navn, virksomhetsnavn eller helsehus

image.png


Send EDI-meldingen:

  • Klikk på det grønne ikonet i verktøylinja

image.png
Svarte dette på spørsmålet?