Gå til hovedinnhold
Alle samlingerMeldinger
Hvordan sende elektronisk (EDI) melding
Hvordan sende elektronisk (EDI) melding
Oppdatert over en uke siden

Sending av elektronisk melding (EDI) kan utføres gjennom sidemenyen og Pasientkort i journalsystemet

Merk: Dersom du ikke har NHN-tilknytning kan du kun kommunisere med Helfo/NAV. Ved kommunikasjon med sistnevnte må man signere meldingen før sending med Buypass smartkort.

Opprett og send melding fra sidemenyen (her gjennom Avtalebok):

  • Marker pasient du skal sende melding angående i Avtalebok

  • Klikk på "@"-ikonet i sidemenyen til høyre

  • Klikk på "Opprett"

  • Velg hvilken meldingstype du skal sende

OBS: Ved sending av epikrise, henvisning og sykemelding må diagnose være lagt inn i pasientkortet i en aktiv periode. Diagnosen må ligge inne som "Under behandling"

image.png


Opprett og send melding fra Pasientkort (her gjennom Avtalebok):

  • Naviger til Pasientkort - Meldinger (@-ikonet)

  • Definer mottaker for meldingen

  • Klikk på "Opprett"

  • Velg hvilken meldingstype du skal sende


Legg til mottaker:
Dersom du ikke finner aktuell mottaker kan du kontakte dem direkte (eks. pr. tlf) og be de gi deg sin HER ID, slik at du får søkt de opp.

  • Søk på HER ID, navn, virksomhetsnavn eller helsehus

image.png


Send EDI-meldingen:

  • Klikk på det grønne ikonet i verktøylinja

image.png
Svarte dette på spørsmålet?